Odrobina rozrywki
przeplatana osobistymi
wywodami nad rzeczami
wszelako interesującymi.





Odrobina rozrywki przeplatana osobistymi
wywodami nad rzeczami wszelako interes
ującymi

wtorek, 21 sierpnia 2012

News: Diablo III - istotne zmiany w patchu 1.0.4

Posted by Infi on 12:23

"Diablo III" było grą nietypową. Z jednej strony pozwalała na wielogodzinną rozrywkę, wypełnioną ciekawą fabułą, dość interesującymi postaciami niezależnymi, a także dobrym systemem walki. Jednakże mimo wielu próśb i sugestii graczy panowie z Blizzarda nie podołali zadaniu, czego skutkiem jest obecnie padnięta ekonomia i wszechogarniająca nuda wiejąca od tego tytułu. Czy najnowszy patch wprowadzi jakąś rewolucję?..









Specyficznym elementem serii Diablo był wysoki wskaźnik end-game, pozwalający cieszyć się grą na długie miesiące, a nawet lata. Niecierpliwe oczekiwanie na zdobycia potężnego przedmiotu i podnoszenie współczynników postaci wciągały wielu graczy na dobre. Niestety część 3 aktualnie nie oferuje niczego podobnego. Po osiągnięciu 60 poziomu doświadczenia, zostaje nam jedynie mozolne zabijanie potworów z (mizerną) nadzieją na zdobycie (jeszcze bardziej mizernego) przedmiotu. System dropu został potraktowany po macoszemu, nie dając tym samym graczom poczucia wartości spędzonego w grze czasu. Dodatkowo przedmioty legendarne, które powinny emanować potężną mocą to jakiś żart, nadający się tylko do pokazania znajomym. Na dzień dzisiejszy nie ma w tej grze już nic, co wciągnęłoby na dobre. Może sytuację zmieni nowy patch (wciąż nie dodający jednak trybu PvP). Poniżej prezentuję opis nadchodzących zmian: 


"Podczas prac nad aktualizacją 1..4 przychodziły nam do głowy najróżniejsze pomysły na ulepszenia w Diablo III. Część z nich już pewnie znacie, jak na przykład ogólne zmiany w systemach gry, świetne wzmocnienia przedmiotów legendarnych czy ulepszenia barbarzyńcy, łowcy demonów, mnicha, szamana i czarownika. Cały zespół połączył siły, aby w tej aktualizacji zmieścić jak najwięcej emocjonujących zmian,  jedną z nich, o której chciałbym dzisiaj opowiedzieć, jest system poziomów mistrzowskich.

Podczas prac nad wersją 1.0.4 zastanawialiśmy się przede wszystkim nad dwoma kwestiami: co zrobić ze znajdowaniem przedmiotów magicznych oraz co można zaoferować graczom na 60 poziomie doświadczenia, których nie zadowala polowanie na przedmioty, by dać im dodatkowy cel w grze. Na pewno wielu z was pamięta nasz wpis z różnymi propozycjami zmian w zakresie mechaniki zmieniania zestawu sprzętu do znajdowania przedmiotów magicznych oraz naszymi ogólnymi przemyśleniami dotyczącymi tego, na ile satysfakcjonująca jest gra po osiągnięciu maksymalnego poziomu doświadczenia. Zanim przejdziemy do szczegółowego omówienia nowego systemu, przyjrzyjmy się trochę dokładniej wspomnianym dwóm głównym zagadnieniom.


Znajdowanie przedmiotów magicznych
Jak pewnie pamiętacie, zaproponowaliśmy kilka możliwych rozwiązań dotyczących zmieniania sprzętu do znajdowania przedmiotów magicznych i poprosiliśmy was o wyrażenie opinii. Choć niektóre opcje uzyskały wasze poparcie dla kilku propozycji, to z waszych odpowiedzi przede wszystkim dowiedzieliśmy się, że noszenie ze sobą dodatkowego zestawu wyposażenia przygotowanego pod znajdowanie przedmiotów magicznych i zakładanie go w trakcie starcia były dla niektórych z was bardzo denerwujące. Inni gracze mieli albo ambiwalentny stosunek, sami nie zamieniając sprzętu, a w kilku przypadkach wręcz domagali się kar dla stosujących zamianę. Osoby zmieniające sprzęt przed zabiciem elitarnego przeciwnika lub bossa, robią to przede wszystkim z powodu bezpośredniej korzyści, jaka się z tym wiąże, dlatego chcemy, żeby nasze rozwiązanie zapewniało taki sam poziom korzyści. Koniec końców, wyniki naszej analizy tak naprawdę potwierdziły tylko jeden fakt: musimy znaleźć sposób, by nasz system znajdowania magicznych przedmiotów zapewniał lepszą zabawę.


Nagrody poziomu 60.

Rozumiemy, że niektórzy gracze są sfrustrowani po osiągnięciu poziomu 60., ponieważ nie czuli już, że robią dalsze postępy. Jeśli gra się godzinę, nie znajduje niczego nowego i tylko zużywa duże ilości złota na naprawy, może to być bardzo zniechęcające. Taka sesja gry może nie tylko zakończyć się bez ulepszenia jakiegokolwiek elementu ekwipunku, a wręcz przynieść straty, a każdy chciałby czuć, że robi jakieś postępy, nawet jeśli nie znajdzie się nowego miecza.



Przedstawiamy poziomy mistrzowskie
Nowy system poziomów mistrzowskich, który wprowadzamy w aktualizacji 1.0.4 został stworzony tak, by rozwiązać zarówno kwestię zamiany sprzętu na zestaw do znajdowania przedmiotów magicznych, jak i zapewnić graczom z 60. poziomem doświadczenia wysokopoziomowy system progresji.
Oto zasady działania systemu:

    Po osiągnięciu poziomu 60., dalsze doświadczenie zdobywane za zabijanie potworów będzie się liczyć do poziomów mistrzowskich;
    Poziomów mistrzowskich jest ich 100;
    Po osiągnięciu każdego kolejnego poziomu mistrzowskiego postać otrzyma:
   
        Statystyki podstawowe takie, jak: siła, zręczność, inteligencja i witalność w wysokości podobnej to tej, którą zdobywało się podczas awansowania na standardowe poziomy doświadczenia;
        Stałą premię do znajdowania przedmiotów magicznych i złota, wynoszącą 3%;
   
   
    Poza tym, po zdobyciu 10 poziomów mistrzowskich, portret twojej postaci w grze uzyska nową, wyróżniającą się ramkę, która oznaczać będzie stopień progresji w systemie poziomów mistrzowskich. Twój poziom mistrzowski również będzie widoczny dla innych graczy w każdym miejscu, gdzie pokazany jest poziom normalny.

Wiemy, że z sporo osób osiągnęło maksymalny poziom 60., być może nawet wieloma postaciami, a dzięki temu systemowi gracze będą mogli czynić postępy w zakresie rozwoju postaci za każdym razem, gdy zalogują się do gry.

   
Aby wesprzeć nowy system, męstwo nefalemów teraz będzie dawać również 15% premię do zdobywania doświadczenia na poziomach mistrzowskich. Zdobycie pierwszego poziomu mistrzowskiego powinno zająć mniej więcej tyle czasu, ile większości graczy zajęło przejście z poziomu 59. na 60. poziom doświadczenia. Potem liczba punktów doświadczenia wymaganych do awansu będzie rosła. Czas potrzebny na osiągnięcie wyższych poziomów mistrzowskich powinien być podobny do czasu, jaki był potrzebny na osiągnięcie 99. poziomu doświadczenia w Diablo II.

Coś tam chyba było o sprzęcie dającym premię do znajdowania przedmiotów magicznych?
Korzyści płynące z progresji są oczywiste, ale pewnie chcecie wiedzieć, jak to wpłynie na sprzęt z premią do znajdowania przedmiotów magicznych. Chcieliśmy wprowadzić rozwiązanie, które nie tylko byłoby bardzo tolerancyjne dla graczy stosujących zamienianie zestawu sprzętu, ale również pomogłoby nam powoli i stopniowo przesunąć premię do znajdowania przedmiotów magicznych z elementów wyposażenia w inne miejsce. Współczynnik ten jest tak niezwykle ważny dla realizowania zasadniczego celu rozgrywki, że powiązanie go ze sprzętem, który pod wieloma względami jest systemem opierającym się modyfikowaniu elementów wyposażenia, było błędnym podejściem. Musimy od tego odejść i to w taki sposób, aby nie wywracać do góry nogami całej gry.
Wprowadzając system poziomów mistrzowskich ustawiamy również limit dla premii do znajdowania przedmiotów magicznych i złota, wynoszący 300% (przed uwzględnieniem premii wynikającej z męstwa nefalemów). Oznacza to, że nie posiadając żadnego wyposażenia dającego premię do znajdowania przedmiotów magicznych, gracz osiągnie wartość limitu dopiero awansując na 100. poziom mistrzowski. Dzięki temu możesz dalej używać posiadanego sprzętu zwiększającego premię do znajdowania magicznych przedmiotów podczas powolnego awansowania na kolejne poziomy mistrzowskie. Wreszcie, po zdobyciu setnego poziomu, będzie można skoncentrować się wyłącznie na dobraniu przedmiotów dających premię do współczynników pozwalających kierowanej postaci zabijać potwory szybciej i przeżyć dłużej. Naszym system pozwala graczom, którzy zamieniają sprzęt na zestaw do znajdowania przedmiotów magicznych podczas walki, robić tak dalej, jednak po zdobyciu odpowiedniej liczby poziomów mistrzowskich raczej nie będą już chcieli zmieniać zestawów sprzętu.
Warto również jeszcze raz powtórzyć, że premia wynikająca z męstwa nefalemów nie liczy się do limitu współczynnika znajdowania, co oznacza, że po dodaniu pięciokrotnej kumulacji męstwa, maksymalna premia wynosić będzie 375%".


   Źródło: http://eu.battle.net/d3/pl/blog/5691269

0 komentarze:

Prześlij komentarz

  • RSS
  • Facebook - Fanpage
  • Pajacyk
  • YouTube
  • New Scientist
  • Getionary

Wyrocznia