Z
racji przerwy w prowadzeniu bloga postanowiłem dodać brakujące
informacje o bohaterach, którzy pojawili się w League of Legends od
czasu wydania Lissandry, którą to opisałem jako ostatnią. Ostatni w
kolejności jest - Yasuo. Więcej informacji o nim w rozwinięciu...
Postanowiłem wprowadzić nowy cykl dotyczący gry League of Legends. Ponieważ sam jestem jej fanem i na bieżąco śledzę informacje z nią związane, będę się starał je Wam tutaj udostępniać. W skład cyklu wejdą bieżące informacje, poradniki oraz zapowiedzi zmian, poprawki i nowi bohaterowie. Dostęp do postów związanych wyłącznie z LoL znajdziecie w kategorii Gry w górnym menu.
-------------------------
W dniu dzisiejszym najnowsza postać Ligi, a mianowicie Yasuo - Pokutnik:
Yasuo jest wojownikiem władającym mocą wiatru. Jego umiejętności oparte są na precyzyjnych cięciach, trafieniach krytycznych oraz ogromnej mobilności.
Umiejętności
Umiejętność bierna: Droga Wędrowca
- Zamiar: Szansa na trafienie krytyczne zostaje podwojona.
- Determinacja: Yasuo zyskuje Płynność podczas ruchu – im szybciej się porusza, tym szybciej napełnia się wskaźnik Płynności. Gdy będzie pełny, Yasuo osłoni się na chwilę tarczą, gdy otrzyma obrażenia od wrogiego bohatera lub potwora.
Nawałnica Stali
Yasuo zadaje obrażenia wszystkim przeciwnikom w linii prostej. Trafienie Nawałnicą Stali daje mu ładunek Nadciągającej Burzy na krótki czas. Trzeci ładunek Nadciągającej Burzy sprawi, że Nawałnica Stali wystrzeli trąbę powietrzną, która przemieszcza się w linii prostej i wyrzuca wszystkich trafionych przeciwników w powietrze. Jeżeli Yasuo użyje Nawałnicy Stali podczas Zamaszystego Cięcia, uderzy ono we wszystkich wrogów dookoła niego.
Ściana Wichru
- Bierne: Doskoki szybciej wypełniają wskaźnik Płynności.
- Użycie: Yasuo tworzy ścianę wichru, która powoli przemieszcza się do przodu przez kilka sekund. Ściana blokuje wszystkie wrogie pociski.
Zamaszyste Cięcie
Yasuo doskakuje na określoną odległość przed przeciwnika, zadając mu obrażenia i oznaczając go na chwilę. Jeżeli Yasuo skorzysta z Zamaszystego Cięcia kilka razy z rzędu, umiejętność zada dodatkowe obrażenia aż do określonej wartości. Yasuo nie może użyć Zamaszystego Cięcia na przeciwniku, który został już oznaczony.
Ostatnie Tchnienie
Yasuo teleportuje się do pobliskiego przeciwnika wyrzuconego w powietrze, unieruchamiając go i wszystkich pobliskich wrogów znajdujących się w powietrzu i zadaje im obrażenia. Gdy Yasuo wyląduje, zyskuje na długo znaczne przebicie pancerza przeciw dodatkowemu pancerzowi przeciwnika.
Rozgrywka
Yasuo to wojownik z dużą mobilnością, użytecznością oraz obrażeniami,
które zwiększają się wraz z walką. Jednakże jest to zrównoważone przez
niskie obrażenia we wczesnej fazie gry.
Środkowa aleja
Podatność na ataki we wczesnej fazie gry sprawia, że Yasuo najlepiej
pasuje do najkrótszej alei na Summoner's Rift: środkowej. Tam najłatwiej
skupia się na zdobywaniu złota i doświadczenia, co umożliwia mu
dominację. Jednakże nawet mimo to, że Yasuo jest słaby we wczesnej fazie
gry, jego siła i mobilność wciąż może zaskoczyć jego przeciwników.
Bohater ten może użyć Nawałnicy Stali, aby zabijać stwory z bezpiecznej
odległości. Jeżeli musi unicestwić potwory stojące z tyłu, użycie
Zamaszystego Cięcia umożliwi mu szybkie przemieszczenie się i powrót na
pozycję, a tarcza Drogi Wędrowca zablokuje część obrażeń. Yasuo może
skorzystać z Zamaszystego Cięcia podczas ucieczki, jeżeli znajdzie się
między wrogimi stworami walczącymi wręcz a dystansowymi. Możliwość
doskoczenia do własnej wieży szybko powinna zniechęcić wrogów walczących
w dżungli.
Gdy dojdzie do odwrotnej sytuacji, odpowiednie wyczucie czasu sprawi,
że Yasuo może z łatwością wspomóc sojuszników. Odpowiednie
wykorzystanie Nawałnicy Stali i wykorzystanie Nadciągającej Burzy, aby
wyrzucić przeciwnika w powietrze, oznacza, że sojusznik powinien móc z
łatwością włączyć się do walki. Wtedy Yasuo korzysta z Zamaszystego
Cięcia i zaczyna walkę. Premia do szansy na trafienie krytyczne Drogi
Wędrowca pomaga atakom Yasua, a jeżeli odblokował Ostatnie Tchnienie,
dodatkowe obrażenia i kontrola tłumu ułatwią mu zabijanie przeciwników.
Walki drużynowe
Będąc prawdziwym potworem podczas walki w zwarciu, którego obrażenia
rosną wraz z czasem walką, priorytetem Yasua jest zdobycie ładunków
Nadciągającej Burzy, przy jednoczesnym odpieraniu ataków przeciwników.
Tu przydaje się Ściana Wichru. Odpowiednie umieszczenie jej pomiędzy
przednią a tylną linią przeciwników sprawia, że Yasuo może rozpocząć
walkę z mniej groźnymi obrońcami, zdobywając ładunki Nadciągającej Burzy
dzięki Nawałnicy Stali. Gdy trzeci ładunek będzie gotowy, Yasuo
wielokrotnie używa Zamaszystego Cięcia, aby przebić się przez szeregi
przeciwników i znaleźć się koło celów wrażliwych na ataki. Ostatnia
Nawałnica Stali wyrzuca ich w powietrze, co umożliwia skorzystanie z
Ostatniego Tchnienia, które zadaje duże obrażenia każdemu celowi
złapanemu w trąbę powietrzną. Przeciwnicy, którzy unikną trąby
powietrznej nie mogą się czuć bezpieczni przed Ostatnim Tchnieniem:
każda umiejętność, która wyrzuca w powietrze, może być połączona z
superumiejętnością Yasua, co czyni go niezwykle skutecznym, gdy w
drużynie znajdują się tacy bohaterowie jak Cho'Gath, Malphite i Zyra.
Gdy wyląduje, duża premia do przebicia dodatkowego pancerza oraz premia
do szansy na trafienie krytyczne sprawiają, że Yasuo poradzi sobie z
najbardziej wytrzymałymi obrońcami.
Historia
„Historia miecza jest spisana krwią.”
Zniesławiony, Yasuo z własnej woli się poddał, gotów zapłacić za porażkę życiem. Jednakże ku jego zdziwieniu, został oskarżony nie tylko o opuszczenie stanowiska, ale też o samo morderstwo. Zdezorientowany i przepełniony winą wiedział, że zabójca pozostanie bezkarny, jeżeli on czegoś nie zrobi. Yasuo wzniósł swój miecz przeciw szkole i wywalczył sobie wolność, wiedząc, że zdrada zwróci przeciw niemu cała Ionię. Po raz pierwszy w swoim życiu pozostał sam. Wyruszył na poszukiwania mordercy członka starszyzny.
Yasuo spędził następne kilka lat na wędrówce po świecie i poszukiwaniu jakichkolwiek wskazówek, które mogłyby doprowadzić go do mordercy. Przez cały ten czas był bez przerwy ścigany przez swych byłych sojuszników i zmuszony do walki na śmierć i życie. Jego misja pchała go do przodu, dopóki nie natrafił na swojego najstraszniejszego przeciwnika – własnego brata, Yone.
Przepełniony emocjami, zapragnął wiedzieć, jak pobratymcy mogli uznać go za winnego. Yone przemówił: „Starszy został zabity przez technikę wiatru. Kto inny mógł to być?”. Yasuo nagle pojął, dlaczego został oskarżony. Wyznał swoją niewinność po raz kolejny i błagał swojego brata o wybaczenie. Łzy płynęły po twarzy Yasua, gdy brat zmarł w jego ramionach.
Yasuo pochował Yone'a w blasku wschodzącego słońca, ale nie miał czasu go opłakiwać. Niedługo nadejdą inni. Słowa brata nadały Yasuo nowy cel; teraz miał wskazówkę, która mogła doprowadzić go do mordercy. Składając przysięgę, zebrał swoje rzeczy i spoglądając ostatni raz na grób Yone'a, wyruszył popychany wiatrem.
Źródło: http://eune.leagueoflegends.com/pl/news/champions-skins/champion-reveal/yasuo-pokutnik-ujawniony
-------------------------
Wszystkie powyższe materiały są własnością Riot Games Inc
0 komentarze:
Prześlij komentarz